ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ 23 - 9 - 2015

 

 

 

Την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015 η  Γ΄Λυκείου του σχολείου μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη.

Τα τμήματα Θετικού Προσανατολισμού επισκέφτηκαν το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ στα πλαίσια της εβδομάδας ερευνητή. Οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν σε περίπτερα έκθεσης και είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν, ενώ παρακολούθησαν σύντομες παρουσιάσεις για τα projects που "τρέχουν" στο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ σε συνεργασία με άλλα εληνικά πανεπιστήμια. Τέλος στο χώρο των αθλοπαιδιών παρακολούθησαν μία επίδειξη ξιφασκίας από την Ολυμπιονίκη μας και παγκόσμια πρωταθλήτρια ξιφασκίας Βασιλική ΒουγιούκαΟι μαθητές/τριες άκουσαν την πρωταθλήτρια μας να τους μιλά για την ξιφασκία και τέλος κάποιοι δοκίμασαν να παίξουν.

Τα τμήματα Οικονομικών Σπουδών επισκέφτηκαν τα Ελληνικά Χρηματιστήρια/Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Αθη-νών στη Λεωφόρο Αθηνών, όπου πλέον στεγάζονται. Εκεί ενημερώθηκαν για την οργάνωση και λειτουργία της ελληνικής κεφαλαιαγοράς, για το ρόλο του χρηματιστηρίου στη σύγχρονη οικονομία καθώς και του ΧΑΑ ειδικά στην ελληνική κοινωνία και την εθνική οικονομία.
Περαιτέρω ενημερώθηκαν για τις προϋποθέσεις εισαγωγής και παραμονής στο Χρηματιστήριο, για τη σημασία των μετοχών και των ομολόγων, τις κατηγορίες τους και τις διαφορές τους και για τον δείκτη τιμών. Τέλος, έγινε αναφορά στο μέλλον των χρηματιστηριακών συναλλαγών.

Τα τμήματα Ανθρωπιστικών Σπουδών επισκέφτηκαν το Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας. Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στο πρόγραμμα "η έννοια του αρχείου, η σημασία και η λειτουργία του στη σύγχρονη εποχή". Το πρόγραμμα είχε ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με την έννοια του αρχείου καθώς και με τη σημασία της αρχειακής πρωτογενούς πηγής στην αναζήτηση της γνώσης και στην τεκμηρίωση της ιστορίας. Μετά την εισαγωγική συζήτηση οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν σε όλους τους λειτουργικούς χώρους του σύγχρονου αρχείου. Η επίσκεψη συνέβαλε περαιτέ-ρω στο να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τις επιστήμες της αρχειονομίας, της συντήρησης των πηγών και της ιστορίας και με τη σημασία τους στη διατήρηση της συλλογικής μνήμης της χώρας, ενώ λειτούργησε υποστηρικτικά στη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας. Στο τέλος οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν βιωματικά την έρευνα και την αξιοποίηση των πηγών.